............................................................................................................

Ursäktar för usel uppdatering. Har inte tänkt så mycket på bloggen som ni märkt :D Jajja...
Har precis börjat läsa en bok som heter "Klara för start". Författare är Pia Hagmar, har även läst mer böcker i den serien.




Är än så länge bara på andra kapitlet men lånade boken idag :D

Så här är den första sidan i boken:


"När jag drar upp rullgardinen är hela världen ny.
Den leriga uppfarten är försvunnen, gräsmattan likaså. Över allt  som varit smutsigt, grått
och trist vilar ett mjukt vitt täcke.
En lång stund står jag bara och plirar sömndruckna ögon och är inte riktigt säker på
om jag drömmer eller inte. Meteorologerna på tv måste ha missat att vintern var på väg, för
annars skulle jag ha hört det. Bara de nämner ordet snö tjuter mamma av förtjusning.
Jag drar snabbt på mg jeansen och tröjan som ligger slängda på golvet. Star tycker nästan lika mycket om snö  som mamma och jag vill släppa ut honom i hagen så fort som möjligt. Men halvvägs ner för trappan hejdar jag
mig.

Hejdå!!

Kommentera här: